دفتر وکالت و موسسه حقوقی

مشاوران حقوقی

اجرا نکردن قرار داد و عدم پرداخت شهریه

جمعه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۵:۵۸ ب.ظ

اجرا نکردن قرار داد و عدم پرداخت شهریه

سوال حقوقی کاربران

سوال: بنده دانشجوی رشته پزشکی هستم و حدود یک سال به دو تا خواهر پشت کنکوری تدریس کردم

هزینه تدریس حدود 6 میلیون و پانصد هزار تومان در میاد در حالیکه 2 میلیون بیشتر پرداخت نکردند

البته یک قرار داد نوشتیم که فقط امضاش کردیم.

میخوام ببینم ایا بنده میتونم بابت عدم پرداخت مابقی شهریه شکایتی انجام بدم؟


پاسخ: با توجه به همون قرارداد میتونید مبلغ رو مطالبه بکنید و 

خسارت تاخیر تادیه مطابق ماده ۵۲۳ ایین دادرسی مدنی بگیرید.


سوال:

در صورت نداشتن قرار داد چه کاری باید انجام داد؟

پاسخ: و در صورت نداشتن قرار داد مطابق ماده ۳۳۶ میتونید اقدام کنید

طبق مبحث چهارم  در استیفا 

ماده ۳۳۶


"اگر فردی برای شخص دیگری کاری انجام دهد که در عرف به آن عمل حقوق و یا مزدی تعلق گیرد.

استحقاق گرفتن اجرت را دارد. مگر آنکه به خاطر بخشش و احسان این عمل را انجام داده باشد. "


سوال: اونوقت چون من دانشجوی پزشکی هستم و مدرک معتبری برای تدریس ندارم

مشکلی پیش نمیاد؟


پاسخ: نه هیچ مشکلی نداره شخصیت شما برای اون افراد مورد پسند بوده

و با توجه به رابطه طرفین   ماده ۱۰ قانون مدنی اشکالی نداره .
البته تدریس خصوصی هیچ جا منوط به اخذ مدرک نشده و تدریس بدون مدرک جرم نیست.

البته تا جایی ک من اطلاع دارم هیچ اشکالی ندارد.

حتی چندی پیش یک رای   نظریه مشورتی از دیوان عدالت اداری ضادر شده

که به کسانی که علم دارن میتونن بدون اخذ مدرک خاص موسسه حقوقی

و آکادمی آموزشی و ... تاسیس کنند.


سوال: باید کجا برای شکایت مراجعه کنم؟

پاسخ: دادگاه عمومی محل اقامت طرفین




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی