دفتر وکالت و موسسه حقوقی

مشاوران حقوقی

فروش مال غیر

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ق.ظ

سوالات حقوقی : فروش مال غیر


چگونه از کسی که ملک مرا بدون اطلاع من فروخته است شکایت کنم؟


کاربر: یه خونه چند سال پیش خریدم 70درصد پول را دادم و خونه در اختیار دوستم بود

چون من بچه اون شهر نبودم دوستم که فروشنده هم بود

ملک را بدون اجازه بابت بدهی باقیمانده از ملک فروخته شرایط داخل قولنامه این بوده

که من همه پول ملک را بدهم و فروشنده ملک را تحویل دهد

که نه من پولی دادم ونه فروشنده ملک را تحویل داده حالا من بعد 6 ماه خبر شدم

که ملک را فروخته آیا ملک به من باز میگردد؟

خونه را رهن داده بابت بدهی خودش

زمانی که وقت پول رسیده به من زنگ زده گفته خونه را بدم  رهن بابت بدهی

من هم اجازه دادم بنابراین بااجازه من رهن داده

واز کل ب دهیش فقط 3میلیون مونده ضمنا اون خونه را بدون اطلاع من فروخته

و هیچی به من نگفته من از جای دیگری خبر شدم

حالا من دوهزار کیلومتر فاصله دارم از خونه تازه خبر شدم آیا از لحاظ قانونی میتونم

خونه ام را بگیرم و چ قد زمان میبره اگر وکیل بگیرم

داخل قولنامه قرار بوده که هر وقت کل پول را دادم منزل را به من تحویل دهد

که نه اون ملک را تحویل داده نه من پول را اگر من پول را ندادم

چون ملک هیچ وقت خالی نشده آیا اون اجازه داره معامله را فسخ کنه

بدون اجازه من داخل قولنامه هیچی از فسخ ننوشته


پاسخ:  این مورد مربوط به فروش مال غیر می باشد شما استرداد پول خودتون را بکنید..

چرا طبق مفاد قول نامه عمل نکردید؟

شما در گفته های اولی گفتید ملک در صورتی به خریدار تعلق میگیرد تمام پول پرداخت شده باشد..

که هنوز پرداخت کامل نشده..

باید مفاد قول نامه رفتار بشود...درضمن زمان هم جهت پرداخت پول کامل مشخص نشده

و اجازه که نداره معامله رو فسخ کنه در قول نامه اینطور قید کردید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی